Ruim 11 jaar heb ik gewerkt voor KILROY education (voorheen StudyWorld). Dit is een commerciële organisatie die de marketing en werving van studenten verzorgt voor universiteiten en stagebemiddelaars wereldwijd. Hiervoor helpen zij studenten die in het buitenland willen studeren of stage lopen met informatie en de aanmelding. Mijn doel was om met online marketing de merkbekendheid en het aantal websitebezoeken en –conversies te verhogen om daarmee studenten te werven.
Online marketingstrategie studentenwerving
De eerste jaren was ik verantwoordelijk voor de externe online en offline marketing en communicatie, zowel B2B als B2C en van plan tot en met uitvoering. Daarna verplaatste het accent in mijn werk zich naar de online marketingstrategie en de uitvoering daarvan.
Hierbij kun je denken aan het opzetten, uitbreiden, optimaliseren en onderhouden van het digitale netwerk, zoals de website, Facebook, Instagram en YouTube. Daarnaast verzorgde ik de planning, uitvoering en analyse van de marketingcampagnes, contentproducties, zoekmachineoptimalisatie, social media en evenementen ten behoeve van de studentenwerving. Hiermee bereikte ik een verdrievoudiging van het aantal websitebezoeken en -conversies.
Werkzaamheden: marketingstrategie | schrijven voor het web | content management | tekst- & beeldredactie | search engine optimization (seo) | online campagnes | social media marketing | e-mail marketing | affiliate marketing | event organisatie & promotie | data-analyse | studentenwerving
Contentproducties voor websites
Blogs