In het kader van de nieuwe marketingcommunicatiestrategie vroeg de hogeschool om advies over hun promotiemateriaal, zoals de Engelstalige brochure en website van hun internationale masteropleiding. Deze moesten meer aansprekend en klantgericht zijn.
Advies & redactie brochure
De hogeschool vroeg om een herzien tekstvoorstel en om advies over vormgeving, huisstijl en beeldmateriaal. Ik heb voor hen de teksten herschreven en een voorstel gemaakt voor de inhoud en indeling van de omslag en het binnenwerk. Hierin adviseerde ik hen o.a. over:
- Het gebruik van bondig en actief taalgebruik en goede (tussen)koppen.
- De inzet van het juiste beeldmateriaal (logo’s, foto’s, illustraties).
- Het gebruik van aansprekende testimonials.
- Het benadrukken van de unique selling points (USP’s).
- Het vermelden van duidelijke contactgegevens.
- Het verwijzen naar de website voor meer informatie.
Advies & redactie website
De website moest bijdrage aan een verbetering van de werving van internationale studenten, passen binnen het huidige online landschap en functioneel voldoen om o.a. relevante marktinformatie vast te leggen. Ik heb voor hen een productieplan gemaakt met een nieuwe websitestructuur en inhoud. Daarbij heb ik tekstvoorstellen geschreven, inclusief metateksten voor zoekmachineoptimalisatie (SEO), en geadviseerd over (beter) gebruik van o.a.;
- USP’s,
- call-to-action buttons (CtA’s) & contactformulieren,
- testimonials & aanbevelingen,
- functionaliteiten, techniek & design (zoals responsive webdesign),
- huisstijl, schrijfstijl en beeldmateriaal, en
- crossmediale communicatie.
Werkzaamheden: online marketingadvies | communicatieadvies | tekstredactie | beeldredactie